2017.09.26 - Uwaga na oszustów podających się za pracowników PWiK !

W związku z odnotowanymi zdarzeniami dotyczącymi  wyłudzeń pieniędzy przez osoby przedstawiające się jako pracownicy Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Starachowicach przekazujemy niniejszy komunikat.

Najbardziej typowym przykładem wyłudzenia pieniędzy jest podawanie się za inkasenta podczas odczytu wodomierza. Odnotowano również usiłowanie oszustwa podczas rozmowy telefonicznej, w której rzekomi pracownicy wodociągów  próbowali  nakłonić odbiorcę wody do zapłaty zaległych faktur podając przy tym zmienione numery rachunków bankowych.

Na co powinien zwrócić uwagę odbiorca, aby ustrzec się przed oszustem?

  1. Inkasenci przy każdym odczycie wodomierza muszą posiadać legitymacje służbowe ze zdjęciem, stanowiskiem służbowym, odpowiednim numerem i danymi przedsiębiorstwa.
  2. Inkasenci dokonują odczytów zasadniczo w godzinach 8:00-19:00. Odczyty wodomierzy nie są dokonywane w niedziele i święta.
  3. Inkasent nie ma uprawnień prezentowania ofert sprzedaży ani zawierania umów, chyba że złożyli Państwo uprzednio stosowny wniosek.
  4. Jeżeli chcą Państwo zapłacić, inkasent powinien wydać fakturę wydrukowaną z posiadanego urządzenia elektronicznego.
  5. Inkasent może pobierać zapłatę za inne wykonane przez przedsiębiorstwo usługi, jednak każdorazowo drukuje stosowne pokwitowanie.
  6. Kwota odnotowana na podsumowaniu faktury powinna być równa kwocie zapłaconej  do rąk inkasenta.
  7. W przypadku nieopłacania należności za wodę lub ścieki po uprzednim otrzymaniu pisemnego upomnienia w sprawie uregulowania zaległych opłat, pracownicy przystępujący do odcięcia wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego mają prawo pobrać należności z tego tytułu wystawiając pisemne pokwitowanie.
  8. Pracownicy przedsiębiorstwa kontaktują się telefonicznie w sprawie zaległości w opłatach, jednak każdorazowo wskazują na numery niezapłaconych faktur. Numery rachunków bankowych nie są przekazywane telefonicznie, gdyż znajdują się na wysłanych fakturach lub upomnieniach.
  9. Jeżeli mają Państwo dalsze wątpliwości co do tego, że osoba podająca się za inkasenta jest nim faktycznie, prosimy w obecności tej osoby o telefon do Biura Obsługi Klienta pod numer 41 275-03-57 lub 41 275-03-67 w godzinach 6:30 do 14:30, z wyjątkiem czwartku od godz. 8:00 do 16:00, celem potwierdzenia jej tożsamości.
  10. Zapłata za wodę i ścieki inkasentowi nie jest obowiązkowa, dlatego też w razie wątpliwości można zapłacić wystawioną fakturę przelewową w banku lub na poczcie.
  11. Przedsiębiorstwo nie wysyła faktur ani upomnień za zaległe opłaty na adres poczty elektronicznej (e-mail) lub za pomocą wiadomości tekstowych (sms), chyba że została złożona odpowiednia pisemna zgoda.

 

Zobacz również
  • Zapisz się do newslettera